24 Mayıs 2018 Perşembe
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Senin sahibin kimdi Vatan?
11 Kasım 2008 Salı 12:37

Senin sahibin kimdi Vatan?

Sabah ve atv'nin Katarlı ortağı ile ilgili haber yapan Vatan'a, Sabah'ın cevabı ağır oldu. Sabah, Vatan'ı bir medya grubunun tetikçisi olarak niteledi.

Sabah Vatan'a sahibini hatırlattı! Sen kimin tetikçisisin

Vatan gazetesinin Sabah- ATV'nin Katarlı ortağı ile ilgili iddiası Sabah'ı çıldırrtı. Bu iddiaya Vatan'dan gelen yanıt oldukça sert oldu. Sabah da

Vatan'a asıl sahibini hatırlattı ve tetikçi imasında bulundu...
İşte Sabah'ın yanıt haberi;

* Bir medya grubunun tetikçisi olan Vatan'ın SABAH'a yönelik iftiralarına yenisi eklendi

* SABAH ve atv'nin sahibi Turkuvaz Medya Grubu, hisse devrinin RTÜK ve Rekabet Kurumu'ndan onay aldığına bir kez daha vurgu yaptı

* Turkuvaz açıklamasında "İftiralara RTÜK ve Rekabet Kurumu'nu alet eden Vatan için gereken yapılacak" denildi

SABAH ve atv'nin Çalık Grubu'na satıldığından bu yana iftira niteliğinde yayınlar yapan Vatan gazetesi son olarak 9 ve 10 Kasım 2008 sayılarında atv ve SABAH gibi markaları bünyesinde barındıran Turkuvaz Medya Grubu, Çalık Holding ve Çalık Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çalık ile ilgili yanıltıcı iddia ve ithamlarda bulundu. Turkuvaz Medya, haksız rekabet niteliğindeki bu gerçek dışı haberlere RTÜK ve Rekabet Kurumu'nu da alet eden Vatan'dan tüm yasal haklar saklı kalmak kaydıyla hesap sorulacağını açıkladı.

İFTİRA DOLU YORUM

Turkuvaz'dan yapılan yazılı açıklamada, kendi çıkarlarına hizmet etmeyen, herkese ve özellikle rakiplerine karşı hukuk ve meslek etiği tanımaksızın saldıran bir medya grubunun tetikçisi konumundaki Vatan gazetesinin, medyada özel bir yere sahip SABAH'ı sanki kendi rakibiymiş gibi gösterme gayret ve cüreti ile iftiraya varan haber ve yorum yaptığına dikkat çekildi.

YIPRATMA KAMPANYASI

Çalık Grubu'nun bu ihaleyi kazanmasından sonra artarak sürdürülen ve SABAH ve atv'ye karşı yıpratma ve karalama kampanyasına dönüştürülen sistematik yayınların son halkasının 9 ve 10 Kasım'daki Sabah-atv'nin ipi Emir'in elinde" ve RTÜK şimdi ne yapacak" başlıklarıyla yayımladığı haberler olduğunu kaydeden Turkuvaz, bu asılsız iddialara ilişkin, kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla yaptığı açıklamada Vatan'ın iftiralarına şu yanıtları verdi:

* "Sabah-atv Ticari ve İktisadi Bütünlüğü'nün satışına ilişkin ihale 5 Aralık 2007'de yapıldı. Şartname gereği Rekabet Kurumu'na ve RTÜK'e başvuruldu. Rekabet Kurulu 10 Ocak, RTÜK ise 15 Şubat 2008'de gerekli izin ve onayları verdi. Bu izinlerin akabinde Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) ihaleyi 25 Şubat 2008'de nihai olarak onayladı.

* Bilahare, Katar menşeli Lusail International Media Company'nin ihaleyi kazanan Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık AŞ unvanlı şirkette, Çalık Holding'e ait bir kısım hisseleri almak suretiyle, yüzde 25 hissedar olması sebebiyle bu şirketle Çalık Holding arasında yapılan hissedarlık anlaşması gereği Rekabet Kurumu'na başvuruldu. Rekabet Kurulu, bildirim konusu bu işleme 9 Temmuz 2008'de oybirliği ile izin verdi.

TEAMÜLLERE UYGUN

* Hisse devir işlemi çerçevesinde Çalık Holding ile Lusail International arasında imzalanan hissedarlık anlaşmasında, bazı önemli ve stratejik konularda şirket ortaklarının oybirliği ile karar alması öngörülüyor. Bu, son derece doğal ve ticari teamüllere uygun bir durum.

* Diğer yandan, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun'un 29. maddesinin "i") fıkrasında "Yerli veya yabancı hissedarlar hiçbir şekilde imtiyazlı hisse senedine sahip olamaz" deniliyor. Bu hükme uygun olarak da Sabah-atv Ticari ve İktisadi Bütünlüğü'nü iktisap eden Turkuvaz Radyo Televizyon Gazetecilik ve Yayıncılık AŞ unvanlı şirketin hiçbir surette imtiyazlı hisse senedi bulunmuyor.

GEREĞİ YAPILACAK

* Ortada hiçbir surette hukuka aykırı bir durum bulunmazken ve gerek ihale öncesi, gerekse ihale sonrası tüm prosedür ve işlemler ihale şartnamesi ve ilgili mevzuat çerçevesinde tamamlanmış olmasına rağmen sanki ortada yasal düzenlemelere bir aykırılık varmış gibi haber ve yorumlar ve bir nevi "kendin pişir, kendin ye" mantığıyla uydurma haberler yapılmasını basın ahlakı ve ilkeli gazetecilik anlayışıyla bağdaştırmak mümkün değil. Turkuvaz Grubu konuyla ilgili olarak tüm yasal hakları saklı kalmak kaydıyla gereğini yapacaktır."

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
ÜYE İŞLEMLERİ
ANKET
CHP Muğla'da kimi vekil olarak görmek istiyorsunuz?
RÖPORTAJ